Har koordineringsansvar/stafettpinneholder i BTTI for barn i alderen 13–15 år for elever med spesialpedagogiske behov.
Overgang fra barneskole til ungdomsskole:
- Rektor for ungdomskolen mottar beskjed fra rektor ved barneskolene om aktuelt barn med ASF to år før skolestart
- September siste år på barneskolen: Rektor/inspektør på Jevnaker ungdomsskole skole får beskjed og informasjon om barnet
- Ungdomsskolen deltar på samarbeidsmøte med barneskolen høst + vår siste året
Gjennom årene på ungdomsskolene:
- Ungdomsskolen gjør seg kjent med systemene ungdommen bruker, og lager en plan for hvordan implementere dette i ungdomsskolen, eventuelt plan for endringer og «dette er meg»-heftet overføres
- Utarbeide en plan for samarbeidsmøter
- Utarbeide plan for veiledning og opplæring til personale.
- Avklaring av ansvar og rollefordeling mellom skolens ledelse, ressursteam-leder, assistent, samarbeidspartnere og med familien.
- Utarbeide «Slik vil jeg ha det på skolen»-hefte om ungdommen dersom dette ikke foreligger
- Avklaring av kommunikasjonsplattform hjem/skole/andre arenaer
- Kompetanseutvikling
- Skoleeier skal tilrettelegge for kompetanseheving for ansatte
Overgang til videregående skole
- Sikre god overgang til videregående skole (overgangsskjema- kunnskapsbanken):
- Kontakte koordinerende enhet eller TFF for å sikre overgang og overlevering av stafettpinneholder/koordinatoransvar. Dette arbeidet bør igangsettes høsten på 10. trinn
- Avklarer videregående skole innen september på 10. trinn gjennom dialog og møte med foresatte, PPT, rådgiver, og skoler
- Kontakte koordinerende enhet eller TFF for å sikre overgang og overlevering av stafettpinneholder/koordinatoransvar. Dette arbeidet bør igangsettes høsten på 10. trinn