Har koordineringsansvar/stafettpinneholder i BTTI for barn i alderen 13–15 år for elever med spesialpedagogiske behov.

Overgang fra barneskole til ungdomsskole:

  •  Rektor for ungdomskolen mottar beskjed fra rektor ved barneskolene om aktuelt barn med ASF to år før skolestart
  • September siste år på barneskolen: Rektor/inspektør på Jevnaker ungdomsskole skole får beskjed og informasjon om barnet
  • Ungdomsskolen deltar på samarbeidsmøte med barneskolen høst + vår siste året

Gjennom årene på ungdomsskolene:

  • Ungdomsskolen gjør seg kjent med systemene ungdommen bruker, og lager en plan for hvordan implementere dette i ungdomsskolen, eventuelt plan for endringer og «dette er meg»-heftet overføres
  • Utarbeide en plan for samarbeidsmøter
  • Utarbeide plan for veiledning og opplæring til personale. 
  • Avklaring av ansvar og rollefordeling mellom skolens ledelse, ressursteam-leder, assistent, samarbeidspartnere og med familien. 
  • Utarbeide «Slik vil jeg ha det på skolen»-hefte om ungdommen dersom dette ikke foreligger
  • Avklaring av kommunikasjonsplattform hjem/skole/andre arenaer
  • Kompetanseutvikling
    • Skoleeier skal tilrettelegge for kompetanseheving for ansatte

Overgang til videregående skole

  • Sikre god overgang til videregående skole (overgangsskjema- kunnskapsbanken):   
    • Kontakte koordinerende enhet eller TFF for å sikre overgang og overlevering av stafettpinneholder/koordinatoransvar. Dette arbeidet bør igangsettes høsten på 10. trinn
    • Avklarer videregående skole innen september på 10. trinn gjennom dialog og møte med foresatte, PPT, rådgiver, og skoler