Før skolestart

  • Sikre god overgang barnehage – skole
  •  Rektor får beskjed fra barnehagestyrer om aktuelt barn med ASF 
    • September: Rektor/inspektør på utvalgt skole får beskjed og informasjon om barnet
    • Skolen deltar på samarbeidsmøte med barnehagen høst + vår
    • Skolen gjør seg kjent med systemene barnet bruker, og lager en plan for hvordan implementere dette i skolen, samt hva som må justeres

I forbindelse med skolestart

  • Har koordineringsansvar/stafettpinneholder i BTTI for barn i alderen 6–13 år (med mindre det er naturlig at andre har denne rollen som fore eksempel helsesykepleier ved helseutfordringer)
  • «Slik vil jeg ha det i skolen / SFO»-heftet fylles ut av hjemmet
  • Utarbeide en plan for samarbeidsmøter og for veiledning og opplæring til personale
  • Avklaring av ansvar og rollefordeling internt på skolen, med hjemmet og med eventuelle eksterne aktører
  • Avklaring av kommunikasjonsplattform hjem/skole/andre arenaer
  • Kompetanseutvikling
    • Skoleeier skal tilrettelegge for kompetanseheving for ansatte

Overgang til ungdomsskole

  • Rektor melder behov august ett år før skolestart inn til enhetsleder (systemnivå/oversikt)
  • Avklarer nærskole/ressurssenter innen juni ett år i forveien gjennom dialog/møte med foresatte, PPT og skoler
  • Melde inn til Jevnaker ungdomsskole i september året i forveien
  • Overgangsmøter/oppstart oktober: Resursteamleder kaller inn aktuelle deltakere. Det lages en plan for en god overgang med fokus på kunnskap og trygghet for hjemmet og den nye skolen