Jevnaker kommune arbeider aktivt med å digitalisere tjenestene for å gi bedre service og raskere svar på henvendelser. Kommunen tilbyr digital post. Det betyr at du kan få brev fra oss levert digitalt i din postkasse. 

Slik starter du med digital post

Du kan velge mellom e-Boks eller Digipost. Begge er sikre og gratis. Når du har opprettet postkasse hos en av disse, er du klar til å motta post fra kommunen. 

Hvordan du kommer i gang med digital post kan du lese mer om her: www.norge.no/

Med digital postkasse får du:

• Samlet post fra det offentlige trygt og gratis ett sted

• Du mottar posten med en gang (ingen ventetid)

• Varsel på SMS og/eller e-post når du mottar ny post

• Tilgang til posten din der du er, og når du vil

• Posten din legger seg i ditt eget arkiv

• Du er med på å spare miljøet (papir, trykk, transport)

Sikker løsning

En digital postkasse er en sikker løsning for å motta og oppbevare viktig post digitalt, slik som brev med vedtak, helseopplysninger eller annen sensitiv informasjon.
Det offentlige kan ikke bruke vanlig e-post til å sende slik informasjon. Skal du kunne motta viktige brev fra det offentlige digitalt, må du ha digital postkasse. 

Hvis du fortsatt vil ha papir-post

Som innbygger kan du gi beskjed hvis du ikke ønsker digital post fra kommunen. Det gjør du ved å reservere deg mot kommunikasjon på nett via www.norge.no eller tlf 800 30 300. Du vil da fremdeles få posten på papir. 

Næringsdrivende kan ikke reservere seg.