Vi har fått «nye» nettsider – meld fra om du finner mangler

Send e-post til web@jevnaker.kommune.no.

Les mer om Vi har fått «nye» nettsider – meld fra om du finner mangler

Kommunens kriseledelse

Ved kriser som rammer et større antall innbyggere i Jevnakers settes kriseledelsen i kommunen. Det kan for eksempel være ved ulykker, pandemier eller naturkatastrofer.

Kriseledelsens medlemmer

Kommunen har et grunnleggende ansvar for å ta vare på befolkningens sikkerhet og trygghet, og vi er forberedt på å håndtere uønskede hendelser og kriser som oppstår i kommunen. Kriseledelsen ledes av rådmannen og ordfører er den offentige talspersonen.

Medlemmer i kriseledelsen i Jevnaker kommune er:

  • Kommunedirektør
  • Ordfører
  • Kommunalsjef Helse og omsorg
  • Kommunalsjef Plan og samfunn
  • Kommunalsjef Oppvekst
  • Kommunalsjef Sentraladministrasjonen
  • Virksomhetsleder for brann-og redningstjenesten
  • Kommunikasjonsrådgiver

Ved behov kalles politi og kommuneoverlege inn.

Kriseledelsens oppgave er å:

  • lede, koordinere og prioritere kommunens samlede innsats og utnytte alle tilgjengelige ressurser.
  • skaffe oversikt over hendelsen og hvilke konsekvenser den kan ha for kommunen og innbyggerne.
  • iverksette nødvendige tiltak for å forebygge og begrense skader.
  • informere ansatte, befolkning og media om situasjonen.
  • vurdere behov for bistand fra andre offentlige etater, nabokommuner, frivillige organisasjoner og næringsliv.

Dersom det oppstår en krise varsler man først nødetatene. Det er ofte de som varsler myndighetene ved større hendelser. I Jevnaker kommune er det kriseledelsen som skal varsles. Det er kommunedirektør Håvard Ulfsnes og ordfører Morten Lafton.

Kommunedirektør: 915 17 497
Ordfører: 934 47 120

Priser

 

Årsavgift automatiske brannalarmanlegg (detekterte areal)

2025

Per alarminngang i bygg inntil 500 m2 

kr 4993

Per alarminngang i bygg inntil 1 000 m2

kr 8324

Per alarminngang i bygg over 1 000 m2

kr 11 653

Årsavgift nøkkelsafe med alarm

kr 2052

Årsavgift service nøkkelsafe 

kr 2052

Årsavgift tekniske alarmer

kr 3994

Årsavgift heis

kr 3994

Årsavgift utrykning til unødvendige automatiske brannalarmer                                                       

2025              

Unødig utrykning påført av håndverkere

kr 5625

Unødig utrykning utover 2 utrykninger per år

kr 5625

Falske brannalarmer utover to utrykninger per år

kr 5625

Rabattsatser for årsavgift for flere alarmoverføringer med samme eier.                                                                                      
For 10 innganger eller flere gis det 25 % rabatt på årsavgiftene.
For 20 innganger eller flere gis det 35 % rabatt på årsavgiftene.
For 30 innganger eller flere gis det 50 % rabatt på årsavgiftene.

Sist oppdatert

Fant du det du var på jakt etter?