Er du bruker av ergoterapi, fysioterapi eller Frisklivssentralen? Da vil vi gjerne høre fra deg!

Brukerne av kommunens ergo- og fysioterapitjenester og Frisklivstjenesten inviteres nå til å si sin ærlige mening om tjenestene de mottar.
– Vi ønsker å bedre kvaliteten på tjenestene våre. For å kunne gjøre dette, er det viktig for oss å høre erfaringene brukerne har med oss, sier virksomhetsleder i hjemmebaserte tjenester, Heidi K. Ellingsen.
Totalt er det snakk om rundt 120 brukere.
De som har tjenester fra ergo- og fysioterapitjenesten, men har hovedtjenestene sine fra Tjenesten for funksjonshemmede (TFF) omfattes ikke av denne undersøkelsen. De vil bli en del av en større undersøkelse for TFF, også inneværende år.
Dialog med brukerne
Undersøkelsen er et viktig verktøy for å sikre dialog med brukerne.
– Men vi ønsker selvfølgelig også å være i fortløpende dialog med både brukere og pårørende, og er takknemlige for tilbakemeldinger, understreker Ellingsen og legger til:
– Brukerundersøkelser er en god kilde til systematisk brukermedvirkning. Med gode brukerdata kan vi iverksette tiltak eller forbedre tilbudet til brukerne.
Regelmessige undersøkelser
Brukerundersøkelsen vil bli gjennomført hvert tredje år.
– God kvalitet på helse- og omsorgstjenestene er viktig for innbyggerne. Da er regelmessige undersøkelser avgjørende for kunne kartlegge eventuelle forbedringsområder, sier Ellingsen.
Svarene vil hjelpe kommunen i å følge med på kvalitetsutviklingen i tjenesten, og i sammenligningen med andre kommuner.
Anonyme svar
Alle brukere har tidligere fått informasjon om at brukerundersøkelsen kommer, enten ved å ha fått tilsendt et brev eller at dette er lest opp for dem.
Brukerne kan svare på forskjellige måter. Noen vil bli oppringt, mens andre får en tekstmelding med en lenke til et skjema.
Det kan ikke spores hvem som har svart på skjema. For å ivareta anonymiteten også til de som av ulike årsaker ikke kan svare på tekstmeldingen og blir oppringt, er det frivillige som bistår med å intervjue disse.
Gir innsikt
Det er frivillig å delta i undersøkelsen.
– Vi oppfordrer brukerne våre til å svare på undersøkelsen. Dette vil gi oss innsikt i hvordan tjenestene våre oppleves – hva vi må forberede oss på, og hva vi er gode på. Slik kan brukerne hjelpe oss å skape et bedre tjenestetilbud til innbyggerne i kommunen, sier Ellingsen.
Priser
3.4 Dagsenter
2025 | |
| Dagsenter per dag | kr 218 |
| Dagsenter - demente per dag, inkludert frokost | kr 263 |
Tøyvask
2025 | |
| Tøyvask per kilo | kr 83 |
Hjemmehjelp, betalingssatser
For hjemmehjelp gjelder maksimumssatser gradert etter brukernes inntekt, det vil si husstandens samlede netto inntekt før særfradrag ved siste skatteligning. Graderingen er delt inn i tre grupper.
| Inntekt | Pris per time/per måned |
| 0-2 G | kr 240 per måned |
| 2-3 G | kr 397, maks 3,5 timer / kr 1390 per måned |
| 3-4 G | kr 397, maks 6 timer / kr 2382 per måned |
| 4 G og høyere | kr 397, maks 9 timer / kr 3573 per måned |
Hjemmehjelp, enkeltoppdrag og kortvarige oppdrag
Betalingsordningen for hjemmetjenester baserer seg på en timepris tilsvarende selvkost.
| Enkeltoppdrag og kortvarige oppdrag | 2025 |
| Betales per time selvkost | kr 397 |
| Inntil 2 G | kr 240 |
Relatert informasjon
Skjema
- Dagsenter - søknadsskjema digitalt
- Dagsenter - søknadsskjema PDF
- Helse- og omsorgstjenester - søknadsskjema PDF
- Hjemmehjelp - søknadsskjema digitalt
- Hjemmehjelp - søknadsskjema PDF
- Hjemmesykepleie - søknadsskjema digitalt
- Hjemmesykepleie - søknadsskjema PDF
- Helse- og omsorgstjenester - digitalt søknadsskjema
Sist oppdatert
