Kontakt oss

Jevnaker kommune

Kirkegata 6
3520 Jevnaker

Finn kontaktpersoner

Åpningstid sentralbord og servicetorg
kl 09.00-15.00

Telefon:
61 31 57 00

Telefaks: 
61 31 58 50

E-post:postmottak@jevnaker.kommune.no

Kommunenummer 0532
Organisasjonsnummer 961 381 363

Kanskje de beste i landet?

Byggesaksavdelingen med nesten full pott

-Det er veldig morsomt, da! Et klapp på skuldra! Gutta på byggesaksavdelingen i Jevnaker kommune smiler fra øre til øre. Det er kanskje ikke så rart da de er blant de beste i landet, ifølge den nye kommunetesten til Forbrukerrådet for 2019.


Bilde av fire saksbehandlere ved byggesak i Jevnaker kommune

 

Byggesaksavdelingen til Jevnaker fikk hele 96 av 100 mulige poeng i Forbrukerrådets kommunetest. Det er blant de høyeste skårene i hele landet.

Forbrukerrådet har testet hvor gode kommunene er til å hjelpe folk som har spørsmål om ulike kommunale tjenester. Alle kommunene i Norge er testet, på til sammen nesten 30 000 opplysninger via telefon, e-post og nettsider. Totalt så havnet Jevnaker på 77.plass av 422 kommuner, men det er altså på byggesak at Jevnaker er i Norgeseliten.

 

Klapp på skulderen

-Føles velfortjent, ler Mads Kvello Berger, byggesaksbehandler, og utdyper; -Vi har hatt utrolig mye å jobbe med, så dette var en skikkelig klapp på skulderen. Sammen med kollegene Terje Lindgård, Terje Orebråten og leder for plan- og byggesak, Johnny Heen, har de behandlet 177 byggesaker det siste året.

 

Innførte veilednigstid

-Vi har innført veiledningstid, forklarer Heen. –Dette har nok ført til at mange opplever at det er litt lettere å få tak i oss. Hver tirsdag og torsdag fra klokka 9-15 har byggesak det de kaller veiledningstid. Da kan man ringe kommunen for å snakke direkte med de på Byggesak. – Så det har nok blitt enklere å få kontakt med oss og det håper vi oppleves positivt. Så på de to dagene er servicen langt bedre enn før. Jeg tror det er det som har slått positivt ut for oss på denne kommunetesten.

Selv om gutta nå ligger i Norgestoppen innen byggesaksbehandling i Forbrukerrådets test så tar de ikke helt av. - Det er helt sikkert enkelte som synes at saksbehandlingen fortsatt går tregt. Kompleksiteten i enkelte saker gjør at det kan ta lenger tid enn det folk forventer, dessverre. I tillegg er det enkelte tider av året det er ekstra stor pågang, og det er våren og sommeren, forklarer Johnny Heen, leder for plan-og byggesak i Jevnaker kommune!

Uansett: GRATULERER!

MER OM Forbrukerrådets kommunetest 2019 - trykk her